DİŞ TEDAVİLERİ KANAL TEDAVİSİ

• From 760 Turkish Lira
  • EC Dental Clinic

Service Description

Kanal tedavisi nedir? Kanal tedavisi bir tedavi değil, dişin bir parçasıdır. Pulpa olarak da bilinen sinir dokusu, kan damarları ve diğer hücreleri içeren bir dişin içi boş bölümüdür. Bir diş taç ve köklerden oluşur. Taç esas olarak sakızın üzerinde, kökler ise altında. Kökler dişi çene kemiğine bağlar. Kronun ve kökün veya kök kanalının içinde hamur bulunur. Pulpa dişi besler ve çevresindeki materyale nem sağlar. Pulpadaki sinirler sıcak ve soğuğu ağrı olarak algılar. Yaygın olarak “kök kanalı” olarak adlandırılan diş prosedürünün adı, “dişin içi” anlamına gelen endodontik tedavidir. Bununla birlikte, “kök kanalı” terimi prosedürden bahsetmek için yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Adımlar nelerdir? Kök kanal tedavisi üç adımda yapılır ve tamamlanması bir ila üç seans sürer. 1. Kök kanalının temizlenmesi İlk olarak, diş hekimi kök kanalının içindeki her şeyi çıkarır. Lokal anestezi altındaki hasta ile diş hekimi diş yüzeyinde küçük bir giriş deliği açarak hastalıklı ve ölü pulpa dokusunu çok küçük eğelerle uzaklaştırır. 2. Kök kanalının doldurulması Daha sonra diş hekimi, küçük törpüler ve irigasyon solüsyonları kullanarak içi boş alanı temizler, şekillendirir ve dekontamine eder. Daha sonra diş, kanalları tamamen kapatmak için adeziv siman kullanılarak kauçuk benzeri bir malzeme ile doldurulur. Kanal tedavisinden sonra diş ölüdür. Sinir dokusu çıkarıldığı ve enfeksiyon ortadan kalktığı için hasta artık o dişte herhangi bir ağrı hissetmeyecektir. 3. Kuron veya dolgu ekleme Ancak diş artık eskisinden daha kırılgan olacaktır. Pulpası olmayan bir diş, beslenmesini dişi kemiğe bağlayan bağdan almalıdır. Bu tedarik yeterlidir, ancak zamanla diş daha kırılgan hale gelir, bu nedenle bir kuron veya dolgu koruma sağlar. Kaplama veya dolgu tamamlanana kadar hasta dişi çiğnememeli veya ısırmamalıdır. Kaplama veya dolgu yapıldıktan sonra kişi dişi eskisi gibi kullanabilir. Tedavi genellikle yalnızca bir randevu alır, ancak kavisli kanallar, çoklu kanallar veya büyük enfeksiyonlar varsa, bu bir veya iki ek randevu alabilir. Kimin ihtiyacı var? Pulpa yaralanır veya hastalanırsa kendini onaramaz ve doku ölür. Derin bir boşluk, çatlak bir diş veya gevşek bir dolgu varsa, bakteriler pulpaya girebilir.

Contact Details

• Gümüşsuyu, Mete Cd. No:14, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye